Reunificarea României. Elemente de infrastructură geopolitică Reunification of Romania. Elements of Geopolitical Infrastructure Section Studies
##plugins.themes.academic_pro.article.main##
Abstract
How should we take into account the issue of the reintegration of Bessarabia, the geopolitical and geo-economic opportunities of the Trimarium and the Black Sea Belt? On the one hand, idealized, as part of the national ideal, and pragmatic, from the perspective of development opportunities to strengthen relations with close and distant neighbours, perhaps even to strengthen the national and regional security. But, more than anything, let us think of strengthening relations with the Romanians around the borders, which must be part of the geopolitical function of the Romanian state in Europe. However, in order to make such a thing happen, the ethnopolitical component must be reintroduced into the administrative reflex and in the social circuit. In this logic, the reunification with Bessarabia, can be seen as a natural endeavour to exercise its Ponto-Baltic function, in relation to which Trimarium, for example, becomes an opportunity. Starting from the thesis of Simion Mehedinți’s ponto-baltic isthmus, and from Golopenția’s theory of the function of the infrastructure, we will address some elements that we consider important in the reunification process. We will also use recent research on reunification costs. This sketch is a starting point and not a wider approach to the issue.
##plugins.themes.academic_pro.article.details##
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
References
Amălinei, O. (2017) Exclusiv VL. Planul regelui Carol I privind căile navigabile. Proiectul Prutu-lui navigabil pe axa Galați-Gdansk. Viața liberă, 13 oct. 2017. Disponibil la https://www.viata-libera.ro/prima-pagina/97135-exclusiv-vl-planul-regelui-carol i privind-caile-navigabile-proiectul-prutului-navigabil-pe axa-galati-gdansk-relansat. Accesat în august 2018.
Anghel, I. (2018) România disparităților: are două regiuni în top 10 cele mai sărace din UE și una singură cu un PIB/capita peste media Uniunii. Ziarul Financiar, 1 mar. 2018. Disponibil la http://www.zf.ro/banci și asigurari/romania-disparitatilor are-doua-regiuni-in-top-10-cele-mai-sarace-din-ue și una-singura-cu un-pib-capita-peste-media-uniunii-17044850. Accesat în august 2018.
Autostrada pentru Moldova a Grupului de inițiati-vă civică „Pentru Moldova” (grup virtual pe Fa-cebook) (2018) Disponibil la https://www.facebook.com/Autostrada-Pentru-Moldova-129963990951807/?fb_dtsg_ag=AdyGs_BZWYELCq3xto7_tRFFgWA2q6i eP8QF-ixx4WaqA%3AAdwfUt0aQTdT1HPWlOOlEjx6_8SBe7MPuAgYtCd5342qMA. Accesat în august 2018.
Bădescu, I. (2006) Romanitatea orientală, mss.
Bărbulescu, O. (2017) Parlamentul obligă Guver-nul să facă minuni raportat la ritmul actual: O autostradă de peste 300 kilometri, cu un cost de 9 miliarde euro, în doar 4 ani. Profit.ro, 28 nov. 2017. Disponibil la https://www.profit.ro/stiri/parlamentul-obliga-guvernul sa-faca-minuni-raportat-la-ritmul-actual o-autostrada-de peste-300-kilometri-cu un-cost-de 9-miliarde-euro-in-doar-4-ani-17391095. Accesat în august 2018.
Cojocaru, B. și Pâslaru, S. (2014) Zidul Berlinului nu a căzut și în România. Cât ar costa integrarea Republicii Moldova? Ziarul Financiar, 10 nov. 2014. Disponibil la https://www.zf.ro/business-international/zidul-berlinului-nu a-cazut și in-romania-cat ar-costa-integrarea-republicii-moldova-13519418. Accesat în august 2018.
Conea, I. (1939) S. Mehedinți – „Die geopolitis-che Lage Rumäniens”, extras (8 pagini) din „Zeitschrift fur Geopolitik”, pe August 1938, recenzie. Sociologie Românească, 4, 4–6, 304–305.
Cubreacov, V. (2018) Se ridică la 52% procentul basarabenilor care doresc unirea cu România condiționat, pragmatic: dacă pensiile și salariile sunt ca în România, suntem de acord să ne unim cu România! Romanian Global News. Disponi-bil la http://rgnpress.ro/rgn_18/categorii/analize-interviuri/28498-2018-08-24-09-51-35.html. Accesat în august 2018
Deșteptarea (2018) Vești noi pe frontul autostrăzii: Banca Europeană pentru Investiții spune ca Iași – Tg Mureș nu se justifică, 30 ian. 2018. Dis-ponibil la https://www.desteptarea.ro/vesti-noi-pe frontul-autostrazii-banca-europeana-pentru-investitii-spune-ca-iasi-tg-mures-nu se-justifica/. Accesat în august 2018.
European Comission (2018) Mobility and Tran-sport. TENtec Interactive Map Viewer. Dispo-nibil la http://ec.europa.eu/transport/infrastructure/tentec/tentec-portal/map/maps.html. Accesat în august 2018.
Golopenția, A. (2002) Opere Complete, vol. I, Sociologie (ediție alcătuită și adnotată de prof. dr. Sanda Golopenția. Studiu introductiv de prof. dr. Ștefan Costea). București: Enciclopedi-că.
Karasz, P. (2018) FACT CHECK. Germany Imports Gas From Russia. But Is It a ‘Capti-ve’? New York Times, 11 iul. 2018. Disponibil la https://www.nytimes.com/2018/07/11/world/europe/trump-germany-russia-gas.html. Accesat în august 2018.
Peundemerg.ro [forumul] (2011) Topic: Autostra-da A8 Târgu Mureș-Iași-Ungheni (read 337142 times), Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași-Ungheni, sept. 18, 2011. Disponibil la http://forum.peundemerg.ro/index.php?PHPSESSID=5q47l868sbm7vsbr9s7kc9flu0&topic=19.0. Accesat în august 2018.
Romanovschi, A. (2018) Se deschid drumuri spre România: Via Carpatia și Centura Mării Negre. Infografie. Adevărul, 18 iul. 2018. Disponibil la https://adevarul.ro/international/europa/se-deschid-drumuri-romania-via-carpatia-centura-marii-negre-infografie-1_5b4f4c0fdf52022f755ee474/index.html: Ac-cesat în august 2018.
Mureșan, L. și Georgescu, A. (2017) A Romanian Perspective on the Three Seas Initiative. The Market for Ideas, 7–8, sept.-dec. 2017. Dispo-nibil la http://www.themarketforideas.com/a-romanian-perspective-on-the-three-seas-initiative a314/. Accesat în august 2018.
Săptămânalul Ieșeanul (2017) Adevărata hartă a autostrăzilor. Realist, Moldova mai are de aștep-tat. Disponibil la https://www.ieseanul.com/adevarata-harta a-autostrazilor-realist-moldova-mai are-de asteptat/. Accesat în august 2018.
Seișanu, R. (1936 [2000]) România, Atlas istoric, geopolitic, etnografic și economic. (București, Universul, ediția a 2 a, îngrijită de Adrian Năs-tase). București: Asociației Române pentru Edu-cație Democratică.